Az előző bejegyzésben megosztott kezdeti lendület, komoly lelkesedéssé fajult. Ennek köszönhetően tekertem a kilométereket szegény kis Monsterbe. Több dolgot is ki kellett tapasztalni. Elkezdtem városon belül mászkálni (Bp.), munkába járni vele, teljesen más kezelést igényel, mint a "terepen". Pár videót készítettem, érdemes ránézni - hozzáteszem nem vagyok vágó, sem operatőr, szóval ne ebből a szempontból nézze a Tisztelt Olvasó!
Ahogy korábban is említettem szokni kell a sávokat, a folyamatosan mozgó, helyezkedő, néha bunkó, néha túlságosan is előzékeny autósokat, de folyamatosan figyelni kell a sofőrök szándékát! Nem csak az irányjelzőt, hanem a viselkedésüket: mozdul-e az első kerék jobbra-balra, kihúzódik-e a sáv oldalához, mit is szeretne valójában.
Némi városi és vidéki tapasztalattal, lelkesedéssel, már elkezdtem a magam bejáratott útvonalait begyakorolni. Azért mondom, hogy begyakorolni, mert miután az útvonal megvan, a technikán lehet csiszolni. Nem egy versenypályát kell elképzelni, nem a sebesség a lényeg, hanem a döntés, a vas kezelése, a reakciók, az ívek begyakorlása.
A fentieket követően tehát több helyszínre is ellátogattam, leginkább egyedül vagy kettesben egy másik 620-as Monster társaságában. Mivel mindketten ugyanarról a környékről indultunk, leginkább észak volt a cél. A korábban már említett Bajna-Héreg körök mellett sokat jártunk Rétság felé is a következő útvonalon:
Nagyon motorosbarát útvonal, szezonban rengeteg kétkerekű tekereg arra. Nem véletlen. Nagyon jó az aszfalt minősége, szép, ívesek a kanyarok, Szendehely előtt pedig nagyon élvezetes kanyarokban lehet, széles úton dönteni az ívre a gépeket. Nagyon jó terep - ésszel - gyakorolni, ugyanakkor ez a karika pont elég egy délutánra és csodás tájakon suhanhatsz végig. Íme egy kis ízelítő:
Kicsit ki lehet tágítani ezt a kört is, össze lehet kapcsolni Bajna-Héreggel, ha Letkésnél átmegyünk a határon. Nagyon szép felvidéki tájra érünk, ahol szintén lehet tekeregni bátran, a repce virágzásakor pedig egyszerűen gyönyörű az egész vidék (mondjuk a következő kép pont nem akkor készült...).
A fentieken túl még egy hosszabbnak mondható (egész napos) útvonal is ajánlott, ez a Balaton-felvidék. Ide kimondott térképem nincs, mert egészen egyszerűen csak le kell csapatni Veszprémig vagy Balatonkeneséig, ott pedig belevetni magad a kanyarokba. Ez elsősorban a látvány miatt érdekes, ha elfárad az ember, megáll, eszik egy valamit, iszik egy kávét és közben mérhetetlenül jól ki tudja kapcsolni a Balaton látványa. Nap végén pedig csapatás vissza - kinek merre...