Egy Monster-rajongó tapasztalatai

Riding is Life

Riding is Life

Első pályanap

DucatiSOKK Kakucs Ringen

2021. július 04. - morpheus84

Mint minden motoros fejében, bennem is felmerült már, hogy ki kellene menni egy jó pályanapra, mivel két dolog miatt is hasznos lehet: az ember saját tudásának megítélése gyorsan a helyére kerül, mielőtt azt kezdenéd gondolni, hogy már tudsz motorozni.... másrészt megtudod, hogy valójában hogyan is kellene dönteni és kezelni a motort, ha történetesen egy oktatást is kapsz a helyszínen. 

Első körben a Hungaroringen voltam, a "Bemelegítő" képzésen, de 3 - tényleg bemelegítő - kör után olyan égszakadás volt, hogy nem is folytattuk. Az óta sem jutottam ki a Ringre. Ezt tehát nem nevezném tapasztalatnak... illetve egy szempontból mégis. Az aszfalt minősége elképesztő, nem láttam még olyat, ahol szinte beszippantja a gumit az aszfalt. Aztán persze az esővel ez gyorsan elmúlt...

Ennek fényében nagyon örültem, amikor meghirdette a Magyar Ducati Klub a DucatiSokk nevű klubrendezvényt. Ez már hagyománnyá vált, minden évben van, de még eddig nem jutottam el rá. Idén 4. alkalommal lehetett nevezni, hát gyorsan megtettem. A 42 Riding School oktatói voltak még a helyszínen, kettejük gyakorlatilag kézben tartották a képzést és a pálya rendjét egész nap. Le a kalappal előttük, nagyon profin, közérthetően és fáradhatatlanul magyaráztak, mutatták az íveket, stb. Nem voltam még képzésükön, de jövőre tuti elmegyek! A szervező Tamás pedig szintén nagyon gördülékeny és jól működő rendszert - programot rakott össze, ha éppen pihentünk, mert a másik csapat volt a pályán, akkor is hallgathattál előadást a MotoGP-s technikai háttérről vagy mehettél behangolni a futóműved vagy figyelni, hogy hogyan kell a bogarakat hatékonyan eltávolítani a cuccodról. Szóval nem unatkoztam, a társaság pedig baráti, közvetlen volt.

Elkezdtem körözni, nagyon jó kis pálya a kakucsi. Nem hosszú, rengeteg kanyar, így nagy sebesség nincs...gondoltam. De - mint kiderült - a sebesség relatív. :) Kezdő csoportban első körben mérsékelt tempónál mutogatták a kanyarbemenetet, a fókuszpontokat, aztán lehetett menni szabadon, a haladókkal.... miután a srác a Hyperrel külső íven előzött meg úgy, hogy a nevét belekarcolta a lábtartóval az aszfaltba mellettem....kicsit lejöttem elgondolkozni a dolgaimon. 

kakucs1_mp.jpg

Aztán pár körrel később már jópár hasznos tippel lettem gazdagabb. Sok olyan dolog hangzott el, ami kimondottan csak a pályán volt hasznosítható, sok olyat, ami az utcán is jól jön, de mind segít megérteni a motorod működését és plusz élvezeti faktort nyújt, ha helyesen tudod használni! Így kiderült, hogy a döntés nem minden, mozogni kell a motoron. Fontos tudni, hogy miért kell "kinézni" a kanyarokban, mennyit kell dolgozni a motoron, mikor nem működik jól a keréknyomás, mit érzel és tapasztalsz akkor, stb.

dday-234.jpg

A képzések és a szabad körözések végeztével versenyt is rendeztek, így felkerült a korona a napra és a győztesre is. 

Én nagyon jól éreztem magam, hasznos és igazán jó időtöltés volt, kiváló társaságban. Hozzáteszem mindenki túlélte, senki nem esett el, nem voltak rendbontások, veszélyeztetések, mindenki tényleg a lényegre tudott koncentrálni. Köszönet a szervezőknek, jövőre ugyanitt! 

dday-334.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://monsteristi.blog.hu/api/trackback/id/tr3616612064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása