Régóta megfogalmazódott bennem (is), hogy szükség lehet egy olyan közlekedési eszközre, amellyel áthámozom magam a csúcsforgalmon, mint egy motorral teszi az ember és kellően igénytelen, hogy ne legyenek (túl) nagy fenntartási költségei. A Monstert nagyon sajnáltam a nagy melegben, a motor hőfokával a vérnyomásom is ment felfelé, nem a budapesti lámpáknál való álldogálásra találták ki és a kuplungozás sem a legjobbat teszi a szerkezetnek. Magyarul kell egy öszvér!
Értelemszerűen elkezdtem nézni...nem, elkezdtem intenzíven keresni kimondottan az ezzel a problémával foglalkozó tartalmakat, elemzéseket. Nyilvánvaló volt, hogy a legcélszerűbb eszköz az ilyen jellegű misszióra egy robogó. Igen ám, de ez a kategória elég tág. Ráadásul én nem úgy kezdtem a pályám, mint számos benzingőzös kollégám, hogy robogózott/mopedezett/szinyózott, majd onnan ült át valamilyen épkézláb gépre és úgy tanult meg motorozni, nem volt tapasztalatom kisköbcentis gépekkel, bármennyire is furcsa. Nekem az első motorom a 600-as Monster volt. Persze hajtottam 50-es robogót, meg ültem utasként sokat 175-ös Jawan, stb. az viszont nyilván nem ugyanaz. Kicsit segítenék annak, akiben ugyanúgy felmerült az igény egy gazdaságosabb, gyorsabb (mint az autó) eszköz vásárlására, hogy milyen koordináta-rendszerben képzelje el a kutatást, megvalósulást.
Online keresés azzal kezdődik, hogy elolvas az ember mindenféle elemzést, amik rendre új robogók bemutató cikkei. Ezek jól hangzanak, Winkler Róbertnek vannak nagyon jó elemzései a csatornáján:
, valamint a mostanában érkezett Honda ADV 350-ről készült tesztek (Winkler, OnRoad, CSAM, stb.), nyilván a kalapba kerültek a T-Max, X-Max, Piaggiok, Apriliak.
Én nem gondoltam, hogy 2-3 milliókért új robogót kellene vásárolni. Ez esetben érdemes megfogalmazni az igényeket, ez tudja szűkíteni a kínálatot: mire van szüksége (úgy igazán) az embernek, mire legyen képes? Ha már tisztán körül tudjuk határolni az igényeinket, akkor jelentősen beljebb jutunk: napi távolság, útviszonyok, az úton tartani kívánt tempó, az elvárt fogyasztás, rakodható hely, kényelem, testalkat.
Az én szempontjaim:
- ingázóeszköz, napi kb. 80 km ne legyen gond,
- közben városi, autópálya (M0, M3) és budapesti utakon se jöjjön zaavarba,
- fogyasztása max 5 liter körül legyen,
- nagy kerekek és
- nyilván a pénzügyi keret: nekem az egész mutatványra kb. 800.000 Ft állt rendelkezésre.
Az akkori használtrobogó piac által diktált feltételek szerint a keresések után a közös metszetben maradtak Suzuki Burgmannok, Aprilia Scarabeok, Piaggio Beverly és Libertyk, Yamaha esetében Majesty, X-Max, T-Max, valamint Honda SH 300, Forza.
Ekkor kellett tovább szűkíteni a kört. Jöttek a vélemények, tapasztalatok, költségek...