Egy Monster-rajongó tapasztalatai

Riding is Life

Riding is Life

Ingázni...kompromisszum?

2023. június 26. - morpheus84

Régóta megfogalmazódott bennem (is), hogy szükség lehet egy olyan közlekedési eszközre, amellyel áthámozom magam a csúcsforgalmon, mint egy motorral teszi az ember és kellően igénytelen, hogy ne legyenek (túl) nagy fenntartási költségei. A Monstert nagyon sajnáltam a nagy melegben, a motor hőfokával a vérnyomásom is ment felfelé, nem a budapesti lámpáknál való álldogálásra találták ki és a kuplungozás sem a legjobbat teszi a szerkezetnek. Magyarul kell egy öszvér! 

Értelemszerűen elkezdtem nézni...nem, elkezdtem intenzíven keresni kimondottan az ezzel a problémával foglalkozó tartalmakat, elemzéseket. Nyilvánvaló volt, hogy a legcélszerűbb eszköz az ilyen jellegű misszióra egy robogó. Igen ám, de ez a kategória elég tág. Ráadásul én nem úgy kezdtem a pályám, mint számos benzingőzös kollégám, hogy robogózott/mopedezett/szinyózott, majd onnan ült át valamilyen épkézláb gépre és úgy tanult meg motorozni, nem volt tapasztalatom kisköbcentis gépekkel, bármennyire is furcsa. Nekem az első motorom a 600-as Monster volt. Persze hajtottam 50-es robogót, meg ültem utasként sokat 175-ös Jawan, stb. az viszont nyilván nem ugyanaz. Kicsit segítenék annak, akiben ugyanúgy felmerült az igény egy gazdaságosabb, gyorsabb (mint az autó) eszköz vásárlására, hogy milyen koordináta-rendszerben képzelje el a kutatást, megvalósulást. 

Online keresés azzal kezdődik, hogy elolvas az ember mindenféle elemzést, amik rendre új robogók bemutató cikkei. Ezek jól hangzanak, Winkler Róbertnek vannak nagyon jó elemzései a csatornáján:

, valamint a mostanában érkezett Honda ADV 350-ről készült tesztek (Winkler, OnRoad, CSAM, stb.), nyilván a kalapba kerültek a T-Max, X-Max, Piaggiok, Apriliak.  

Én nem gondoltam, hogy 2-3 milliókért új robogót kellene vásárolni. Ez esetben érdemes megfogalmazni az igényeket, ez tudja szűkíteni a kínálatot: mire van szüksége (úgy igazán) az embernek, mire legyen képes? Ha már tisztán körül tudjuk határolni az igényeinket, akkor jelentősen beljebb jutunk: napi távolság, útviszonyok, az úton tartani kívánt tempó, az elvárt fogyasztás, rakodható hely, kényelem, testalkat. 

Az én szempontjaim:

  • ingázóeszköz, napi kb. 80 km ne legyen gond,
  • közben városi, autópálya (M0, M3) és budapesti utakon se jöjjön zaavarba,
  • fogyasztása max 5 liter körül legyen,
  • nagy kerekek és
  • nyilván a pénzügyi keret: nekem az egész mutatványra kb. 800.000 Ft állt rendelkezésre.

Az akkori használtrobogó piac által diktált feltételek szerint a keresések után a közös metszetben maradtak Suzuki Burgmannok, Aprilia Scarabeok, Piaggio Beverly és Libertyk, Yamaha esetében Majesty, X-Max, T-Max, valamint Honda SH 300, Forza. 

Ekkor kellett tovább szűkíteni a kört. Jöttek a vélemények, tapasztalatok, költségek... 

A bejegyzés trackback címe:

https://monsteristi.blog.hu/api/trackback/id/tr3018149562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2023.06.27. 21:00:33

800ert nem kapsz hasznalhatot.
süti beállítások módosítása