Egy Monster-rajongó tapasztalatai

Riding is Life

Riding is Life

Tükrök és az idei első kilométerek

2021. május 10. - morpheus84

Ahogyan azt korábban említettem: Felszereltem az új tükröket. Mint kiderült jól tettem, hogy megrendeltem, mert az LSL tükrök szállítója jelezte, hogy augusztustól (!) korábban ne számítsak rá, hogy beérkeznek a rendelt termékek. Így nem volt vita, felkerültek a spanyol cuccok. Elkezdtem csavarozgatni, amit kell, szokás szerint fel és le is megpróbáltam, hogy meddig feszíthető, mit bírhat menetszélben, mennyire lehet tartós az alkatrész. Lefelé meggyűlt a bajom a szerkezettel, hiába oldotta a végén a zárórész a menetet, a táguló elem nem akart kioldani, így továbbra is tartotta magát a kormány belső falának nyomva. Szóval kicsit befelé kellett nyomni, amíg engedte, hogy aztán ki lehessen húzni. 

Egy facebookos komment hatására bekentem az egészet zsírral, majd újra megpróbáltam. Így már tökéletes lett, úgyhogy fel tudtam tenni és kár nélkül le is lehet szerelni ha kell. Jöhetett a menetpróba. Mivel túl sok jó- és szabadidő nem volt az elmúlt hetekben, egy gyors karikát tudtam csak menni. Megálltam egy parkolóban a szomszédban, aztán fordultam is vissza: 

Meglepően jól viselkedtek a tükrök... én arra számítottam, hogy még variálnom kell egy 8-9 féle módon annak érdekében, hogy ne rezegjenek, megálljanak a helyükön, lássak bennük valamit, stb. Nem volt szó ilyenről. Kicsit utána kellett állítanom a bal oldalon, mert 130-140-nél kicsit behajlott, de nem vészes. Ezt utánahúzva tartja magát rendesen a menetszél ellenére is. A kormány szélességét mondjuk még szoknom kell, de majd kitapasztalom, hogy hogy férek el a sorok között. 

A láthatósága is meglepően jó, noha nem egy LSL, de látni benne a lényeget. Többet kell vizslatni a holtteret, de szerintem ez az, amit így is, úgy is megtesz az ember, ha motorral van. Szóval eddig jó. 

Az út során más hiba viszont kijött: az egyik fékdugattyú kicsit beállt, így meglehetősen felforrósodott a jobb-első féktárcsa. Óvatosan hazagurultam, szétszedtem, kipucoltam, átmozgattam, féktisztítóval, sűrített levegővel "kezeltem" és jónak tűnt az összerakás után. Hála Istennek a féktárcsát sem sütötte meg annyira, hogy gondja legyen és a fékpofák sem égtek meg. 

Amint egy kis időm akadt, elmentem egy karikára a szokásos Esztergom környéki körre, a barátom az 1000-es szörnnyel szintén csatlakozott. Jól ment a gép, minden a helyén volt és a tükrökkel is megbarátkoztam. Az idő még nem volt az igazi, az előző napokban 0-3 fok körül volt a hőmérséklet, így nem nagyon lehetett döntögetni. Bemelegíteni viszont jó volt. Aznap nyíltak a teraszok is, így egy jó somlóit bevállaltunk...

pxl_20210424_124921502_exported_799_1619276849750_2.jpg

Majd csak light üzemmódban végigcsorogtunk a 11-es úton Visegrád felé. Rengetegen voltak az utakon (is), mindenki kiszabadult az első szebb hétvége okán, így egyébként is érdemes volt "okosban" előzgetni, mert sem az autósok, sem a gyalogosok nincsenek felkészülve a motorosokra. Az aszfalt hideg, az emberek figyelmetlenek, így érdemes óvatosnak lenni. Nekem is szokni kellett még a hirtelen nyomatékot és a gázreakciót: Pomáz belterületén, kicsit porosabb, nyomvájús szakaszon picit hirtelen húztam neki a gázt, egyből szitált a háta, pedig a gumi tökéletes. Oda kell figyelni!

(Szokásos kép a Bazilikától: )

pxl_20210424_130218086_mp.jpg

Remélhetőleg hamarosan folytatása következik! :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://monsteristi.blog.hu/api/trackback/id/tr6116524234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása