A 2024. évre több olyan kötelezettséget is be kell kalkulálni, amely elmaradhatatlan a biztonságos és megbízható működéshez. A Monster szépen tette a dolgát, meghálálja a gondoskodást és élménydús kilométereket tekerhetünk bele, ha megfelelő a szervíz és a felhasznált anyagok.
Mivel már számítani kell a szokásos olajcserére és sok más olyan - kisebb - szerelésekre, amelyek elég sok időt emésztetének fel nekem, felvettem a kapcsolatot a szerelőmmel és elkezdtem "puhítani", hogy valahogy illesszük be a menetrendbe az én kis Monsteremet is. Elbeszélgettünk, hogy mit és mikor kapott legutóbb, valamint mire lesz szükség, hány km került bele legutóbbi találkozónk óta, stb. Ezek szerint időszerű a már említett olajcsere, szűrők cseréje, a teleszkóp folyadékot és a szimeringet is frissíteni kell, állítani kellene a láncfeszességen és a fék- és kuplungfolyadék cseréje is esedékes lett. Nem vészes dolog egyik sem, de így együtt célszerűnek tartom egy megbízható szerelő "megidézését". Gumi teljesen jó, elektronikusan rendben van, egyedül a szuszogó lehet a gyenge pontja, de majd arra felkészítem Tökit lélekben, hogy keressen egy ép alkatrészt, mert az elf.shatja magát bármikor. Ha sikerül jövő hónapban összehozni a bulit, még egy vizsgáztatás is belefér és mehet útjára a kis vas.
UPDATE: sikerült. Végül a fenti tervezethez képest a következő történt:
A szokásos olajcsere, szűrők cseréje megtörtént. A teleszkópot nem kellett szétszedni, telejsen jó állapotban van, jövőre érdemes tolni a cserét, ezt simán elfogadom: kevesebb költség, valamint egy hozzáértő, saját tapasztalata alapján teljesen érthető. Vezérlés hibátlan, ellenőrizve lett, vizsgáztatva is le lett, minden rendben volt. A láncfeszességet beállítottuk, még kicsit utána is állított Töki, hogy a súlyomnak megfelelő legyen a feszesség. Szuszogó rendben, a kipufogók tömítéseit cserélte, így az sem fúj ki sehol. Az akksit minden bizonnyal a következő szezonban már nem kell használni, arra majd be kell ruházni. Indítja azonnal, de már érezni, hogy gyengébb az újnál. Ez végül is a negyedik éve, így nem meglepő a helyzet. Szép állapotban van a Monster, nincs nyúzva, átlag 3000 km megy bele szezononként, szóval jó lesz még jó ideig. Ebben megegyeztünk. :)
2024-es motoros szezon: megnyitva!
OFF- sztori: természetsen egész hazaúton szakadt az eső, így a szépen kiglancolt, frissen szervizelt motorom mocskos-sarassá vált, így egy alapos takarítás/lánctisztítás-kenés is várt még rám otthon...