Elérkeztünk az év egyik örömünnepéhez: Lassan-lassan olyan időjárásban reménykedhetünk, amely enged néhány óvatos órát a motorosoknak is. Ilyenkor kell türelmesnek lenni, hiszen a vérünk már forr, viszont az aszfalt még hideg, az utak porosak, a kedvünk pedig nagy. Ebből komoly gondok adódhatnak, pláne olyan motoron, amely nyomatékban erős. Már én is nagyon vártam, hogy a szokásos téli szervízen túlessen a gép. Ahogy korábban említettem, azért ez úttal több dolog is sorra került, így rögtön össze kellett szorítani a költségvetést, hogy minden meglegyen, vegyük csak sorra!
Megvolt a szokásos olajcsere a szűrőkkel. Benzinszűrő,levegőszűrő szintén cserés lett, ugyanakkor gondok adódtak - ismét - a szuszogóval, ott csak a pasztázáson kellett kicsit dolgozni, cserélve nem lett, remélem bírja majd a szerzont.
Megtörtént a vizsga is, bár a vizsgabázis képein - gyári kipufogóval és kölcsönzött tükrökkel - rá sem ismerek... Legalább ez is pipa. Ha már vizsga: korábban megtettem, hogy kikértem a központi adatbázisból a motor előéletére vonatkozó adatokat, de kimondottan a felnikre nem néztem rá, ez úttal viszont végignéztem az összes képet és tényleg úgy történt, ahogy a szerelőm is monda. Valamilyen okból kifolyólag narancs színűre lettek fújva az eredetileg fekete felnik. Érdekes, nem tudom, hogy miért történhetett, de majd ha úgy adódik elgondokozom rajta, hogy visszaállíttatom az eredeti színét.
Véleményes volt a lánc, eleve úgy adtam át a szerelőmnek, hogy csekkolja le, hogy szerinte (is) cserés-e, nyilván az lett, viszont kaptam hozzá egy adaptert és hátra egy fokkal kevesebb áttételezést, így a végsebesség szenvedett egy kis csorbát, de engem nem zavar, nem a stílusom, hogy széthajtom. Ellenben egy erős DID-lánc került fel, jobban bírja majd a nyomatékot, mint a korábbi alap.
Sor került a vezérlés cseréjére, mivel ezt akkor cseréltette Debrecenben az előző gazdája, amikor vettem, eddig nem volt időszerű, most minden le lett cserélve. Egyúttal a szelepek - pontosabban a szelephézagok - is be lettek állítva, ahol azért akadt egy kis galiba. A korábbi állítás során túl kicsire lett hagyva a hézagok közti rés, így a kis alátét szerű fém gyűrűket szétnyomta a szerkezet, amiknek a töredékei benn maradtak a szelepek emelői melletti kis térben. Nem okoz gondot, mert nem megy beljebb a blokkban, viszont nyilván nem egészséges, ha ott ficeregnek és amúgy meg hiányoznak a működés során. Ez is orvosolva lett.
Kapott új fék- és kuplungfolyadékot, gyertyákat, így vidáman tolhatja a hangversenyt a Termiken kifelé. A kuplung munkahengernél kapott új o-gyűrűket, hogy ne legyen gond.
Mivel kerek egy év után megérkeztek az LSL Retro tükrök az X-Bike-tól, ezért ezeket felszereltem - azt, hogy hogyan is sikerült ezt kivitelezni majd később megírom - és még Tökinél az új, LSL Cross Bar fel is lett szerelve. Sajnos feketében nem volt, így antracit színben rendeltem, ami kicsit elüt a motor színvilágától, de most úgy sem ez volt a lényeg, hanem a kezelhetőség. Tápiószentmártonról hazafelé és egy alkalommal Budapest oda-vissza amennyi tapasztalatom van vele: minimálisan dőlősebb, de jobban ki van emelve, mint a Street Bar, így a kanyarokban jobb érzés és könnyebben kezelhető a gép, más egyéb esetekben ugyanúgy viselkedik, mint a gyári, talán kicsit stabilabban lehet tartani nagyobb sebességnél. Íme:
Egy apró eltérés még akadt a korábbi kormányokhoz mérten: a fék- és kuplungkarok behúzásánál kissé felfelé mozdulnak el, mivel nem volt elég hosszú a markolatok mellett a vízszintes rész, már úgy kellett rögzíteni azokat, hogy kissé a hajlatra esnek. Engem nem zavar, viszont legalább lesz indok a fék- és kuplungkarok upgrade-jére alkalomadtán.
Akadt egy probléma a világítással, azaz inkább a vezetékeléssel: elnyíródott az első lámpa vezetéke a lámpatest és a kormány mögött lévő részen, amely meg lett forrasztva, azonban valami trükk még van vagy ott vagy közvetlenül a hátső lámpa csatlakozásánál, mert most meg a hátsó lámpa adta meg magát. Így a hétvégén még ezt fogom kivizsgálni, de összességében rajtra kész a paripa. Nem mondom, hogy jó érzés volt kicsingetni a szervíz díját, de megérte, plusz ismét elég szépen át lett nézve és elmondhatom, hogy egy karbantartott, megvigyázott gépen ülök, hála Tökinek és az előző tulajnak (Andris), így innen is köszi!
A továbbiakról pedig majd beszámolok és kicsit színesebb formában képet is közlök majd!