Először is kicsit visszautalnék az alcímre: nem a robogó hibája, hogy nem lesz évekre nyúló közös jövőnk. Ebben az esetben - ahogy lentebb is láthatjuk majd - tényleg nem volt kihasználva szegény, így elengedtem. De lássuk részleteiben: 14.451 kilométerrel vásároltam.
Ne legyen érdekes, hogy ez valós km vagy nem, a lényeg most az, hogy eladáskor 16.153 kilométert mutatott a számláló. Szóval összesen 1.702 km került bele két szezon alatt... Nem mondhatni, hogy kifacsartam és az órát sem tekertem - csak előre menetben - Isten bizony!
Megvásárlás után megkötöttem rá a biztosítást (ez kb. 7-8.000 Ft között volt), tankolás esetén csak 100-as benzin ment bele, valamint cseréltem benne gyertyát, olajat, hajtóműolajat, hűtőfolyadékot, kitakarítottam a légszűrőjét. Ennyi kellett neki. A gumik még jók, bár én lehet vettem volna egy párat a következő szezonra, valamint az első fékpofákat cseréltem volna harapósra, mert azok már kopottak voltak.
A tapasztalatok:
Pozitív:
- ingázni vettem, ingázott - beváltotta a reményeket
- forgalomban nem kellett vele szégyenkezni, nyomatékos, autópályán is elég gyors, elővárosi forgalomban ideális társ
- fordulékony, alacsony a súlypontja,
- bírja a kátyús budapesti utakat
- pakolható, kisebb bevásárlás is bőven intézhető vele
- könnyen manőverezhető, nagyon fordulékony, kocsisorok közt vagy járdára parkolásnák sincs akadálya
- meglepően jól dönthető! :D
- kedvező, 3-4 literes fogyasztás
Negatív:
- elég nehéz, ha ki-be akarjuk tologatni (pl. garázsban) nehézkes
- burkolata miatt kicsit körülményes minden alkatrészéhez hozzáférni, de ez csak az én "nyavajám", a naked mellett, ahol semmit nem kell bontani, minden szerelhető
- a visszajelző kis fények nappali világosságban elég nehezen láthatók, ez a LED-izzók korában feltűnő, de lehet velük élni
- napi km számláló hiánya
Sajnáltam megválni tőle, mert jó szolgálatot tett, kezes kis gép volt, nagyon hasznos a kategóriájában, de remélem egészségben használja majd az új tulajdonos is, bízom benne, hogy mosolyogva vág majd át az egyhelyben álló kocsisorok között a cél felé. Én ajánlom a típust, aki ilyen 400-as vételén gondolkodik, azt tudom mondani, hogy valóban magasabb sebesség tartományban tapasztalható a különbség a 350-eshez képest, ha autópályán vagy autóúton is használja az ember nap, mint nap, akkor jobb választás, mint a kisebb testvérei. Ez alatt az idő alatt nálam hibája nem jött elő, jól szolgált. Ízlés és üléspozíció dolga, van aki rövidebb túrákra is használja.