Rögtön az elején szeretném leszögezni, hogy mindenkinek máshol van az a határ, ahol már nem vállalja be a hideget/nyálkás időt/óvatos kanyarokat. Ahogy azt már korábban írtam, én ilyen szempontból kényes vagyok: Amikor már nem élvezem, nem megyek ki "összepiszkolni" a vasat. Ideális esetben megvárom, amíg reggel olyan 10 fok körüli lesz a hőmérséklet.
A fentiek fényében - noha reménykedtem benne - sajnos már nem jutott időm motorozni november első felében, pedig volt még jó idő. Én akkor látom be, hogy vége a szezonnak, amikor elkezdem elcsomagolni a sisakom. Gondoltam megosztom, hogy hogy történik ez a már-már szertartás nálam.
Megvannak azok a bevált dolgok, amikkel kezdhetünk: langyos vízzel áttörlöm a sisakot, hogy a maradványok nagy része lejöjjön héjról. A plexi teljesen más, az egy érzékeny dolog, nem szeretném, ha a rossz kezelés miatt karcolódna vagy valamelyik fontosabb réteget levakarjam róla. Éppen ezért én a bevált szereket használom és csak kevéssé praktikákat vagy házi "mindentlehoz" keverékeket.
Nekem a Motul termékek beváltak. Nem olcsók, de megéri, mert egy kis flakon sisaktisztító két-három szezont is kibír. Ha nagyon locsolod kettőt tuti. Ezzel a tisztítóval jól eláztatjuk a plexit és - ha gondolod - a sisak többi részét is, kicsit hagyom hatni, majd egyszerű - de tiszta - papírtörlővel áttörlöm 2-3 alkalommal. Érdemes belül is kitisztítani a plexit, azonban ide már nem ezt a folyadékot, hanem csak sima langyos vizet használok, hogy óvjam a bevonatot (pára ellen).
Attól függően, hogy kinek milyen sisakja van, lehet gondoskodni a belső párnázás mosásáról is: én ezt most nem vettem ki, mert kb. új, de ilyenkor érdemes azt is óvatosan kimosni. A belsőre én most csak a bélést ápoló folyadékot fújok, szintén a Motultól:
Ha ezzel megvagyok, akkor ideje betenni a sisakzsákba. Rendelkezésre áll kettő is: a gyári egyszer...
...majd pedig egy vastagabb zsákba, amelyet valamelyik évben klubtagsági ajándékként kaptam még a Magyar Ducati Klubtól:
Hogy sehonnan ne essen le és semmi ne ütődjön neki, mehet fel a polcra a dobozában a többi motoros alkatrész mellé:
Első momentumként tehát elcsomagoltam a sisakot, majd folytatom a motorral, amelyet a következő részekben fogok bemutatni. Itt is leszögezném ez nem A helyes eljárás, viszont én így csinálom. Építő kritikát mindig szívesen meghallgatok.