Egy Monster-rajongó tapasztalatai

Riding is Life

Riding is Life

Téli teendők I.

Amikor az ember már belátja, hogy a szezonnak valóban vége

2020. december 01. - morpheus84

Rögtön az elején szeretném leszögezni, hogy mindenkinek máshol van az a határ, ahol már nem vállalja be a hideget/nyálkás időt/óvatos kanyarokat. Ahogy azt már korábban írtam, én ilyen szempontból kényes vagyok: Amikor már nem élvezem, nem megyek ki "összepiszkolni" a vasat. Ideális esetben megvárom, amíg reggel olyan 10 fok körüli lesz a hőmérséklet. 

A fentiek fényében - noha reménykedtem benne - sajnos már nem jutott időm motorozni november első felében, pedig volt még jó idő. Én akkor látom be, hogy vége a szezonnak, amikor elkezdem elcsomagolni a sisakom. Gondoltam megosztom, hogy hogy történik ez a már-már szertartás nálam. 

Megvannak azok a bevált dolgok, amikkel kezdhetünk: langyos vízzel áttörlöm a sisakot, hogy a maradványok nagy része lejöjjön  héjról. A plexi teljesen más, az egy érzékeny dolog, nem szeretném, ha a rossz kezelés miatt karcolódna vagy valamelyik fontosabb réteget levakarjam róla. Éppen ezért én a bevált szereket használom és csak kevéssé praktikákat vagy házi "mindentlehoz" keverékeket. 

pxl_20201117_213221566.jpg

Nekem a Motul termékek beváltak. Nem olcsók, de megéri, mert egy kis flakon sisaktisztító két-három szezont is kibír. Ha nagyon locsolod kettőt tuti. Ezzel a tisztítóval jól eláztatjuk a plexit és - ha gondolod - a sisak többi részét is, kicsit hagyom hatni, majd egyszerű - de tiszta - papírtörlővel áttörlöm 2-3 alkalommal. Érdemes belül is kitisztítani a plexit, azonban ide már nem ezt a folyadékot, hanem csak sima langyos vizet használok, hogy óvjam a bevonatot (pára ellen). 

 

Attól függően, hogy kinek milyen sisakja van, lehet gondoskodni a belső párnázás mosásáról is: én ezt most nem vettem ki, mert kb. új, de ilyenkor érdemes azt is óvatosan kimosni. A belsőre én most csak a bélést ápoló folyadékot fújok, szintén a Motultól: 

pxl_20201117_213310340.jpg

Ha ezzel megvagyok, akkor ideje betenni a sisakzsákba. Rendelkezésre áll kettő is: a gyári egyszer...

pxl_20201117_214031244.jpg

...majd pedig egy vastagabb zsákba, amelyet valamelyik évben klubtagsági ajándékként kaptam még a Magyar Ducati Klubtól: 

pxl_20201117_214127119.jpg

Hogy sehonnan ne essen le és semmi ne ütődjön neki, mehet fel a polcra a dobozában a többi motoros alkatrész mellé: 

pxl_20201117_214722165.jpg

Első momentumként tehát elcsomagoltam a sisakot, majd folytatom a motorral, amelyet a következő részekben fogok bemutatni. Itt is leszögezném ez nem A helyes eljárás, viszont én így csinálom. Építő kritikát mindig szívesen meghallgatok. 

A bejegyzés trackback címe:

https://monsteristi.blog.hu/api/trackback/id/tr1716300378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása