Egy Monster-rajongó tapasztalatai

Riding is Life

Riding is Life

Mi került fel a kis Monsterre?

2020. április 01. - morpheus84

Ha az ember új eszközt vesz - legyen az telefon vagy autó - elkezdi a saját "képére" formálni, beállítani, lecserélni, ami nem tetszik rajta, átszínezi, stb. Nincs ez máshogy egy motoros esetében sem, sőt! Mivel a motorosok nagy része nem csupán közlekedőedényként tekint kétkerekűjére, hanem inkább családtagként, ezért még jobban igyekszik a szükségesen túl is csinosítani a vasat. Mert valljuk be: miért is kellenek szénszálas elemek utcai használatú gépekre avagy ilyen-olyan csecsebecsék a funkció változása nélkül?! Mert nekünk tetszik. Többek közt ennek fényében olvassa az írásom a Tisztelt Olvasó, teljesen szubjektív témába vágok. 

Amikor a kis Monstert elhoztam az eladótól, kb. azonnal elkezdtem azon gondolkodni, hogy mit kezdek majd el lecserélni rajta. Ahogy már említettem: a tükörnek mennie kellett, abban semmit nem láttam, az is rezgett menet közben. Elkezdtem keresni-kutatni, nekem nagyon szimpatikusak voltak a kormányvég tükrök. Nem láttam különösebb előnyét-hátrányát, gondoltam kipróbálom, maximum nem jön be. Ennek fényében nem akartam rájuk tízezreket költeni, ezért e-Bayen kezdtem nézelődni. Rá is találtam az ideális jelöltre. Mint kiderült szerencsés voltam, mert pont egy olyan konstrukció volt, amely tartalmazta magát a kormányvéget is, és elég erős volt, hogy fel tudjam szorítani és bírja a rázkódást is. Íme: 

img_20150508_181557_2.jpg 

Ezt egészen sokáig használtam minden gond nélkül. Kiderült, hogy kiválóan lehet látni bennük, nem rezeg, nem akadályoz jelentősen, szépen meg lehetett szokni és - szerintem - jól is néztek ki a gépen. Bírták pár évig, aztán egy alkalommal mégis kilazult valami és a jobb oldalit elhagytam valahol Gyöngyös közelében a 3-as főúton...nem találtam meg. Így rendeltem még egy párat. Azt hozzá kell tenni, hogy ezek 2014-2016 táján kb. 7-8.000 Ft nagyságrendben mozogtak, így nem volt anyagi csőd. Meg is érkezett, fel is applikáltam, azonban kicsit más volt a kialakításuk, gyengébb az anyaga, így elroppant használat közben. Nem esett le, csak megrepedt a jobb oldali tartó, viszont akkor már úgy voltam vele, hogy a kormányt is cserélném, menjen a tükör is és veszek minőségit, hátha érzékelhető lesz a különbség. 

Így jutunk el a kormány cseréjéhez (is). Volt egy kis balesetem a motorral még 2015-ben, ekkor semmi különös nem történt, csak egy piros lámpa előtt lévő olajtócsán megcsúsztam és konkrétan elszállít alólam az első kerék. Mivel épp piros volt a lámpa, lassan jöttem, szerencsém volt, csak eldőlt a vas, én meg "kigurultam". Viszont sérült a kormány, a kipufogó és a fékkar. Lábon hazahoztam, de a kormányt nem sikerült megnyugtatóan megcsinálni, ezért lecseréltem. Sok mindent nem nézegettem, egy ismerősöm (tapasztalt motoros/Ducatis) ajánlotta az LSL Fat Bar kormányát, de befogókat nem akartam cserélni, plusz szimpatikusabb testtartást eredményezett nekem a Street Bar, így az került fel. Az X-Bike-nál vásároltam, vettem hozzá még kormányvégeket, így a manőver - csak anyag - 16.600 Ft +10.000 Ft volt 2016-ban. Én nagyon meg voltam elégedve a kormánnyal, hasalósabb pozíciót kaptam, viszont nem volt versenymotorhoz mért csuklófájdító hasalás, hanem csak épp kellemesen kanyarbabevezetős-hasalós. A tükröket végül szintén náluk vásároltam, 19.900 Ft/db áron, LSL Clubman lett a választás. Anyagban és a tükör felületében is érződött a minőség. Ez az a tétel, ahol nem lett volna szükség ilyen "csilli-villi" tükörre, viszont tetszett és végre le volt tudva vele a gond, ugyanakkor szintén mindent láttam benne, nem is zavart be egyáltalán (lévén ez kerek volt) a kézmozgásokba, valamint tartósnak bizonyult. 

A következő alapvető fontosságú termék a gumi, illetve gumik. Én Bridgestone BT-016-tal vettem, amik sem nem voltak újak sem nem voltak jók. Viszont sok tapasztalatom nem lévén azért kimotoroztam belőlük, ami bennük még maradt, ez két szezonra volt elég. Akkor még úgy gondoltam, hogy mivel leginkább ide-oda motorozgatok a kis Monsterral, kisebb túrákat akarok csinálni, ezért sport-túra gumit veszek, mert az jó. Addig nézegettem, amíg arra jutottam, hogy jó nekem a Bridgestone, eddig sem volt vele gond, tartós is, miért ne? Így a BT-023-ra esett a választás, ami már kétkomponensű volt. A 16-hoz képest ég és föld. Egyetlen egy negatív tulajdonsága - vagy inkább sajátossága - volt, az hogy nagyon nehezen melegedett be. Tavasszal/ősszel ezért nem a legjobb választás kezdéskor, de csak annyi kényelmetlenséggel járt, hogy hozzá kellett szokni, hogy az elején nem lehet húzni neki, ami végül is a motornak is jót tett. Üzemmeleg állapotában a menettulajdonságai kiválóak voltak, a kanyarokban tapadt, ahogy kellett, a (autó)pályázást is bírta, nagyon tartós szett volt, 3 szezont volt fenn, eladáskor kellett volna cserélni, annak a szezonnak a végén. Tény, hogy a mostani Monsteremre már nem ezt fogom választani, sőt nem is Bridgestone lesz, de nem volt panaszom erre a gumira. Aki többet túrázik és nem túl nehéz a gépe, annak ideális! 

Legtöbb motoros dilije a kipufogó. Van aki azt gondolja ettől hallja meg az autós (van benne igazság, de ne vigyük túlzásba!), van aki azt gondolja, hogy (csak)ettől lesz erősebb a gépe (nem elég), de nagy átlagban az biztos, hogy sokat javít a hangzáson. Én ebbe a kategóriába estem: az amúgy szépen duruzsoló (különösen gázelvételkor) gyári dobokat alkalomadtán cseréltem le. Azért mondom, hogy alkalomadtán, mert egyébként nem kerestem kipufogót, csak egyik nap a Ducati Klub hirdetései közt láttam egyet és gondoltam megveszem. Egy MIVV GP dobpárról van szó. Nem bántam meg. Töki, a szerelőm azzal hozta vissza a vasat, hogy most már olyan a hangja, mint egy ezresé. Nagyon-nagyon jól hangzott. Ha pedig hagytam benne a killert, akkor nagyon konszolidáltan morgott végig mindenhol. Kivéve viszont előtört az ÁLLAT! Tapasztaltam, hogy az autósok észrevettek, nagyon jól jött a sorok között, de csak csínján kellett vele bánni, mert ahhoz viszont elég hangos volt, hogy zavarja az álló autóst, ha mellette ordított a kipufogó. Ezt pedig én sem akartam. A gyári dob nyilván megmaradt, de nagyon szerettem ezt a sportdobot, nem bántam meg a megvásárlását. Anno 70.000 Ft-ért vásároltam egy ducatis körökben jól ismert szerelőtől, így nem féltem tőle, hogy egy halom ócskaságot veszek. Ez be is bizonyosodott. 

img_20170421_141827.jpg

Egyébként érdemes a kluboldalak fórumain nézelődni, az itt árult dolgokat olyanoktól vásárolja az ember, akik elérhetőek, megszólíthatóak és nem akarnak átverni. 

Nyilván szükség volt új láncra, lánszszettre, ezeket szintén beszereztem (általában a motoralktresz.eu oldalról), majd az éves szervíz alkalmával fel lettek téve. 

Vásároltam még LED-es hátsó lámpát, amely nagyon szépen világított és a rendszámtábla világítás is integrált volt, ezen felül nem LED-es indexeket. Úgy voltam vele, hogy gyorsan kellett, nagyon szépen világított, jól néztek ki, így jó lesz. Az is lett. A képen egy Yuasa akksit is láthattok, na az nem lett jó. Minden bizonnyal zárlatos volt, így Vartára cseréltem, az tette a dolgát. 

img_20160111_192549.jpg

Természetesen éves szerviz alkalmával cserélődtek a szűrők, olajak, kopóalkatrészek, én személy szerint fékpofákat cseréltem még, azokból Brembo márkájú, a motor fékeibe illő betéteket szereztem be. Ezekkel sosem volt gond. 

Röviden ennyi mára! Jó egészséget mindenkinek!  

A bejegyzés trackback címe:

https://monsteristi.blog.hu/api/trackback/id/tr5215580686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása