Ahogyan azt ígértem, először a kisMonsterről írnék pár sort. Sokszor hangoztatom, hogy - kis kivétellel - minden létező hibát elkövettem, amelyet egy motorvásárláskor el lehet követni. Elmentem az első címre. A motort a hahun láttam, nem a legolcsóbb gép volt, de a kategória alján foglalt helyet ár szempontjából. A hirdető nem volt túl bőbeszédű, ugyanakkor ha rákérdeztél arra, amire kellett, viszonylag készséges volt és elmondta, amit hallani akartál.
Én az egyik, már hosszú évek óta motorozó kollégámat kértem, hogy jöjjön velem szakértő szemként. A helyszínen takaros udvar, szép műhely és a kis Monster vártak. Elvittem egy próbakörre, fülig ért a szám, nekem mindössze annyi tűnt fel, hogy kicsit dadogós, de kezelhető és brutál jó hangja van, noha a gyári kipufogó van rajta, mindössze egy karbon fóliát kapott a látvány kedvéért. A kollégám azért rámutatott, hogy könnyezik az első villa, a karbinak kell egy szinkron, a vizsga is hamarosan lejár, így némi egyezkedést követően, megvásároltam. Az már kiderült a próbakör előtt, hogy törve volt az eleje, a tulaj tette rendbe. Úgy voltam vele, hogy első motornak a teljesítménye tökéletesen elég (53LE; 53Nm), nyomaték nagyon jó, súlyra a nagyokhoz képest könnyű és nem volt túlzottan nagy befektetés, ha összehajtom ne adj' Isten.
A fenti kép az első szezonban készült, ekkor már egy-két kisebb módosítás volt rajta. Az eredetileg citromsárga motort a kettővel az eladó előtti gazdája törte össze, elé fordultak, megküldte a képeket is a balesetről és utána a motor állapotáról - ez úton is köszönöm neki! Akkor kicsit féltem, hogy rossz lóra tettem, de utólag nem bizonyult jogosnak az aggodalmam, szerencsére rendesen meg lett csinálva. A kép készültekor már egy szett új, e-Bay-es tükör volt rajta, amire azért volt szükség, mert az eredeti semmit nem ért, ellenben ez a párezer forintból beszerzett cucc az egyik legjobb tükör volt, így még két évig maradt is.
Az első szervizre a Moto Rosso-ba vittem. Nagyon nehéz volt időpontot kapni hozzájuk, ekkor még a budaörsi reptéren volt a székhelyük. Két szerelővel működtek, én mindig egyikükhöz hordtam aztán a gépet, sosem szerelte más. Ott aztán cseréltek olajat a villaszárban, a motorban, szűrők, szimering csere, kicsit feljebb emelték, vezérlés cserélve lett, valamint a karbi szinkronja is megtörtént, szóval alapvetően rendbe tették. Nem olcsó a szerviz, de nem kellett aggódnom újabb egy évig, hogy bajom lesz vele.
Ezt a minimum ráfordítást mindenki kalkulálja bele, ha motort (Ducatit) vesz, minimum a szűrők, vezérlés, olaj cseréje szükséges, akármilyen gondos volt az előző gazdi!
Így tehát visszautalva az első mondataimra: elmentem az első motort megnézni, nagyon lelkes voltam, megvettem, törött volt előzőleg, tudtam róla, kockáztattam, könnyezett a villaszár, stb. Viszont szerencsém volt: nem bántam meg.
A továbbiakban is maradok a kis Monsternél, tarts velem!